הלוואה אשראי עסקים קטנים דוח כספי מימון

חופית חברת חוף ים הלוואת החודש

מה יותר קלאסי לדבר עליו בחודש הראשון של החורף מאשר על עסקים עונתיים של קיץ? סיפור ההלוואה השבועית עוסק בחברה המנהלת מתחם עסקי על חוף הים נקרא לה ״חופית״. חופית מנהלת מספר עסקים שלובים הקשורים לפעילות החוף. מזנון, בר, השכרת ציוד וספורט ימי. החברה ותיקה, עם מיקום מעולה והיסטוריה ארוכה של פעילות מוצלחת. אפילו את הקורונה היא עברה בסדר איכשהו.


מהלך העסקים הטבעי של עסקים עונתיים, הוא כמובן העונתיות. במקרה הזה במחצית השנה החמה העסק עובד במרץ ומרוויח יפה. הפוקוס הוא עבודה שוטפת ותמיכה במחזורי ההכנסות הגדולים. בחודשים הקרים הפעילות של חופית מצטמטמת משמעותית מה שמאפשר לעובדים לנוח אחרי החודשים העמוסים ולחופית פנאי להשקיע בשיפוצים והתארגנות מחדש. מבחינה פיננסית: ישנו פער תזרימי משמעותי בחודשים הקרים לאור פעילות החברה ההפסדית והצורך להשקיע סכומים בהתארגנות ושיפוצים.


הדבר הנכון מבחינת חופית הוא להחזיק מסגרת אשראי קבועה וללוות באופן נקודתי לטובת חודשי החורף. האשראי הזול ביותר שהחברה יכולה לקחת הוא מהמערכת הבנקאית, שלב ראשון ניצול של המסגרת הקיימת ובמקביל בקשה נקודתית לאשראי לטובת ששת החודשים הקרים שיתחיל להיפרע במקביל לרווחים בחודשים החמים. נשמע פשוט נכון?


אבל… מלבד הקשיים הרגילים בהתנהלות מול הבנק במקרה הספציפי של החברה הנוכחית יש נושא נוסף שעומד לה לרועץ והוא הדו״ח הכספי השנתי. כמו שאתם יודעים למרבית העסקים בישראל אין דוח מס שנתי מוכן וחתום בחודשים אוקטובר-נובמבר. מרבית העסקים נדרשים להשתמש בארכה להגשת הדוח שלהם. הוראות הבנקים בישראל לא מאפשרות להם לממן עסקים שאין להם דו״ח שנתי. וכך, למרבה צערה של החברה, דווקא בזמן שהיא הכי צריכה אשראי היא מנועה מלקבל אותו.


לשמחתה של חופית, החברה היא לקוחה ותיקה של הבנקאים. הבנקאים העמידו לרשות החברה הלוואה מהירה של חצי מיליון שקלים שתתחיל להיות משולמת בהתאם לפעילות החברה בחודשי הקיץ וגם סייעה לחברה בהתמודדות עם המערכת הבנקאית לקבלת שאר האשראי הנדרש. כל התהליך דרך אגב לקח פחות מ48 שעות והתנהל בזום כדי שחופית תוכל להתרכז בלעשות עסקים ולא בבירוקרטיה.


כמו שאומרים הגולשים, אנחנו על הגל!


דברו איתנו

אנחנו עוסקים במתן מימון יעיל לעסקים

״